یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

خبر داغ:30 درصد كانون گرد و غبار اطراف درياچه اروميه كنترل شده است

۱۸ بازديد

شرح خبر:


رحمان وهاب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: كنترل ريزگردها و گرد و غبار موجود در اراضي اطراف درياچه اروميه كه با وزش باد شدت بيشتري به خود مي‌گيرد در حال كنترل است.

وي با بيان اينكه تا كنون 30 درصد از كانون گرد و غبار در اراضي اطراف درياچه اروميه كنترل شده است، تصريح كرد: عمليات قرق در اراضي اطراف درياچه اروميه توسط منابع طبيعي استان در حال اجرا است.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي با بيان اينكه امسال در آذربايجان غربي اقدامات اساسي در زمينه آبخيزداري انجام مي‌گيرد، ادامه داد: اين پروژه‌ها با اعتبار 100 ميليارد تومان در حال اجرا هستند.

اين مسؤول با اشاره به طرح‌هاي آبخيزداري در دست اجرا، يادآور شد: 13 طرح آبخيزداري بزرگ در آذربايجان غربي در دست اجرا است كه در تلاش براي تسريع در روند اجراي اين پروژه‌ها هستيم.

وهاب‌زاده با بيان اينكه شاهد كشت گياهان مقاوم به باد و آب در اراضي اطراف درياچه اروميه هستيم، ادامه داد: اين گياهان زمينه حفظ خاك را فراهم و از گرد و غباري كه هنگام وزش باد ايجاد مي‌شود، جلوگيري مي‌كنند.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي بر حفظ آب‌هاي زيرزميني تاكيد كرد و اظهار داشت: علاوه بر اين، مبارزه با فرسايش خاك، ارتقاي سطح معيشت مردم و جلوگيري از تخريب منابع ملي از جمله اقدامات اولويت‌دار اين اداره است.

اين مسؤول با اشاره به اراضي كه در آن‌ها عمليات آبخيزداري انجام گرفته است، افزود: امسال در 3 هزار و 500 هكتار از راضي اروميه طرح آبخيزداري اجرايي خواهد شد.


خبر تصادفي:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس كشور باز شده و دوباره اين مكان ها دانش آموزان و دانشجويان زيادي رفت آمد ميكنند و به كسب علم و دانش ميپردازند.تعداد زياد دانشكاه هاي كشور باعث شده كه انگيزه براي ادامه تحصيل دانشجويان بسيار كم شود و اين نا اميدي از آينده شغلي ميل و رغبت دانشجويان را از بين برده است.از طرفي كمبود امكانات در بسياري از دانشگاه هاي كشور به چشم ميخورد.امكانات مدارس كشور نيز بسيار كم است و بايد با نگراني زياد به اين وضعيت بد كشور رسيدگي شود تا باعث كاهش دانشجو محصل در سال هاي بعد نشود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.