یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

تيتر خبر جديد از ايران و جهان:تجمع دانشجويان دختر دانشگاه نيشابور در اعتراض به افزايش غيرقانوني هزينه خوابگاه

۸ بازديد

خبر اصلي

به گزارش خبرگزارش فارس از نيشابور، در پي افزايش هزينه خوابگاه دانشجويان دختر شهرستان نيشابور در مجتمع خوابگاهي پرديس اين شهرستان كه متعلق به بخش خصوصي است تجمع‌هاي دانشجويي طي دو روز گذشته و در دانشگاه نيشابور ادامه دارد.

يكي از دانشجويان دختر حاضر در اين تجمع در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري فارس در تشريح دلايل اين تجمع، اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستيم كه اين خوابگاه هزينه 500 هزار ريالي را به شهريه افزوده است و پس از بررسي‌هاي انجام‌گرفته توسط دانشجويان مشخص شد اين افزايش غيرقانوني است.

وي خاطرنشان كرد: متأسفانه علاوه بر كمبود امكانات اين خوابگاه، از سال گذشته حتي مشكلات جزئي و كلي كه در مجموعه از قبيل شكستگي تخت‌ها وجود داشته است بدون توجه رها شده است و وضعيت روزبه‌روز وخيم‌تر مي‌شود.

‌اين دانشجوي دختر دانشگاه نيشابور تأكيد كرد: متأسفانه به علت نبود خوابگاه دولتي در دانشگاه نيشابور دانشجويان اين شهرستان مجبور هستند از اين مجتمع استفاده كنند كه شاهد اجبار دانشجويان به پرداخت اين مبلغ افزايش‌يافته از سوي مسؤولين خوابگاه در چند روز گذشته هستيم.

در همين رابطه مدير روابط عمومي دانشگاه نيشابور در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در نيشابور اظهار داشت: اين مشكل وجود دارد ولي گره كار در دستان دانشگاه نيست، دانشجويان نيز بارها اين موضوع را به مسؤولين منتقل كرده‌اند و ما نيز پيگير بوده و هستيم ولي با توجه به اينكه خوابگاه خصوصي و خودگردان است دانشگاه قدرت اجرايي و نظارتي ندارد.

كريم اسكندري ادامه داد: متأسفانه اخيراً برخوردهاي نامناسبي به دانشگاه گزارش‌شده است و نياز به ورود دستگاه‌هاي مرتبط احساس مي‌شود.

وي تأكيد كرد: دانشجويان به‌حق توقع دارند كه از خوابگاه دولتي برخوردار باشند ولي امكانات و شرايط ساخت خوابگاه دولتي براي دانشگاه وجود ندارد، ما حتي براي تشكيل كلاس‌ها نيز دچار مشكل و كمبود جا هستيم و مراحل ساخت ساختمان‌ها در دانشگاه به دليل كمبود بودجه به‌كندي پيش مي‌رود.

مدير روابط عمومي دانشگاه نيشابور تصريح كرد: كميته نظارت بر خوابگاه‌ها در دانشگاه نيشابور طي سال‌هاي گذشته تشكيل‌شده بود و ما چندين سال اين كميته را باهدف بهبود وضعيت خوابگاه‌ها پيش برديم و طرح‌هاي خود را به‌صورت مستمر به فرمانداري تحويل داديم ولي هيچ‌گونه حمايتي دريافت نكرديم.

وي ادامه داد: ديگر دانشگاه‌هاي سطح شهرستان به دليل كمبود دانشجوي غيربومي ما را در اين كميته حمايت نكردند، وقتي فرماندار به نيازها و طرح‌هاي اين كميته توجهي نداشته باشد برگزاري جلسات نيز بدون فايده و اثر بود، بنابراين امسال اين كميته به دليل عدم كارايي و توجه مسئولين شهرستان لغو شد.

اسكندري درباره تجمع دانشجويان در دانشگاه بيان داشت: متأسفانه حتي امكان قول دادن به خواسته به‌حق دانشجويان را نداريم و دست دانشگاه از انجام هر كاري كوتاه است.

اين مقام مسوول در دانشگاه نيشابور گفت: ما به دانشجويان و خانواده‌هاي آن‌ها حق مي‌دهيم كه نگران باشند، ما حتي سعي كرديم به‌صورت موقت و تا زمان تعيين تكليف نمازخانه دانشگاه را براي اسكان دانشجويان آماده كنيم ولي بازهم به دليل كمبود امكانات دانشجويان ناراضي بودند.

اسكندري تأكيد كرد: اين خوابگاه خودگردان بدون مجوز به افزايش شهريه مبادرت ورزيده است و دانشجويان در تجمع امروزشان به اين افزايش غيرقانوني شهريه اعتراض داشتند كه بايد دستگاه‌هاي نظارتي، سياسي و امنيتي به موضوع ورود كنند.

وي تصريح كرد: از تمام رسانه‌ها مي‌خواهيم اين مشكل را به گوش مسؤولين برسانند تا شايد به فكر دانشجويان بيفتند.


خبر تصادفي:
مسابقات فوتسال جام جهاني چند روزي است كه در كشور كلمبيا در حال برگزاري است و بازيهاي مرحله گروهي در حالي به پايان رسيد كه ايران با تيم هاي اسپانيا , آذربايجان و مراكش در يك گروه قرار داشت. تيم ملي كشورمان در بازي اول خود مقابل اسپانيا در حالي كه موقعيتهاي گلزني زيادي داشت تن به شكست 5 بر 1 داد. در بازي دوم تيم ملي كشورمان موفق به شكست تيم ملي مراكش با نتيجه 5 بر سه شد. در دادار سوم و حساس ترين ديدار تيم ملي ايران با نتيجه 3 بر 3 برابر آذربايجان متوقف شد تا از صعود به هشت تيم برتر باز بماند. اين براي اولين بار است كه طي سالهاي اخير تيم ايران از صعود به مرحله حذفي رقابتها باز مي ماند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.