یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

خبر جديد را بخوانيد: :آمار 30 درصدي نام نويسي زنان براي اربعين / رواديد صادرشده خارج از سامانه سماح مشكل‌ آفرين است

۷ بازديد

شرح خبر:

حميد محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري فارس، درباره آخرين آمار ثبت‌نام زائرين اربعين گفت: 617 هزار نفر تاكنون در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند و هر چه به زمان اربعين نزديكتر شويم، اين آمار رشد بيشتري پيدا خواهد كرد.

وي درباره تركيب جمعيتي زائرين اربعين افزود: حدود 30 درصد زائرين ثبت‌نامي در سامانه سماح، زنان هستند و حدود 70 درصد هم مردان، اما در آستانه اربعين احتمال اينكه اين آمار تغيير كند بسيار زياد است.

محمدي تصريح كرد: سامانه سماح براي اين راه‌اندازي شده كه مردم بتوانند از طريق مسير رسمي، رواديد خود را دريافت كرده و مسئولان هم بتوانند براي ارائه خدمات بهتر، برنامه‌ريزي لازم را انجام دهند، ضمن اينكه امكان كاروان‌بندي زائران هم در اين سامانه توانسته به اعضاي كميته حمل و نقل ستاد اربعين كه قرار است با همكاري كاروان راهيان نور و تجارب آنها نسبت به جابجايي زائرين اقدام كنند، كمك شاياني كرده است.

وي تصريح كرد: آمار و اطلاعات يكه در سامانه سماح از تعداد زائرين وجود دارد، مي‌تواند به مديران و مسئولان فعال در ستاد اربعين كمك شاياني براي برنامه‌ريزي مناسب داشته باشد تا جايي كه ما به راحتي مي‌توانيم از تعداد زائرين، خروج آنها از كدام شهر و روز خروج زائرين اطلاع پيدا كنيم.

معاون سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: به هر ميزاني كه مشتاقان حضور در اربعين، رواديد خود را خارج از سامانه سماح دريافت كنند، به همان ميزان هم مشكلاتي نظير ازدحام، بي‌نظمي و ترافيك اضافه خواهد شد كه مي‌تواند تأثيرات سوء در مديريت و برنامه‌ريزي انجام شده داشته باشد.

محمدي افزود: براي نظم‌بخشي، مديريت و برنامه‌ريزي مناسب جهت جلوگيري از ازدحام و ترافيك و بروز مشكلات احتمالي، سازمان حج و زيارت اخيراً اعلام كرده كه افرادي كه خارج از سامانه سماح رواديد خود را دريافت كرده‌اند مي‌توانند با پرداخت هزينه‌هاي لازم از بيمه و خدمات درماني به مانند زائرين ثبت‌نامي در سامانه سماح استفاده كنند.


خبر تصادفي:
قوي ترين وب سايت خبري كه در آن تمامي ضمينه ها براي خبر رساني وجود دارد و ميتوانيد به هر زمينه اي كه علاقه داريد خبر هاي مربوط به آن را بخوانيد.دقت داشته باشيد تمامي اخبار جديد و به روز بوده و خبرنگاران ما روزانه به دنبال جمع آوري انواع اخبار از سراسر ايران هستند.خبر هاي كاملا دقيق هستند و از انتشار اخبار دروغ و شايعات خود داري ميكنيم.سايت ما را دنبال كنيد و با اطمينان خاطر خبر هاي روز ايران و جهان را از اينجا بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.