یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

خبر جديد از دنيا:انتقال آب سد طالقان به قزوين با خريد آب از سوي دولت انجام مي‌شود

۴ بازديد


خبر اختصاصي:
پس خبر تلخ مرگ دوچرخه سوار ايران در رقابتهاي پارالمپيك ريو ر سال 2016 اين بار متاسفانه يكي از كمك داورهاي كشورمان در سانحه رانندگي جان خود را از دست داد. آقاي علي سبكتكتين كمك داور خوب كشورمان در راه برگشت به خانه پس از قضاوت بازي دو تيم دست اولي كشورمان در شهر شوشتر متاسفانه دچار سانحه رانندگي شد و جان خود را در اين رقابتها از دست داد. فدراسيون فوتبال و همچنين كميته داوران اين حادثه تلخ را به جامعه فوتبال و داوري و همچنين جامعه ورزش اصفهان و نيز خانواده ايشان تسليت عرض نمود

خبر اصلي

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، ابوالفضل ياري در پانزدهمين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كه صبح امروز در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين برگزار شد، اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين تفاهم‌نامه‌هاي صورت گرفته، اجراي ساخت نيروگاه و توليد انرژي تجديدپذير است كه بر اين اساس 4 نيروگاه 50 مگاواتي با مشاركت قرارگاه خاتم‌الاوصياء و به ارزش 250 ميليارد تومان ساخته مي‌شود كه تحقق اين مهم لازمه تأمين زمين مورد نياز است.

وي بيان كرد: اين نيروگاه با واگذاري زمين در مدت سه سال ساخته مي‌شود و شركت شستا هم براي ساخت دو نيروگاه 25 مگاواتي اعلام آمادگي كرده است و مدت زمان ساخت نيروگاه 50 مگاواتي استان قزوين سه سال پيش‌بيني شده است.

رئيس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوين ادامه داد: مسؤولان استانداري قزوين با شركت شستا براي احداث تصفيه‌خانه فاضلاب در قزوين، شال، ضياء‌آباد، اقباليه، اسفرورين تفاهم‌نامه امضا كرده‌اند تا 250 هزار نفر تحت پوشش قرار گيرد كه ظرفيت آن 60 هزار متر مكعب در شبانه‌روز و اعتبار مورد نياز 170 ميليارد تومان است.

ياري تصريح كرد: براي انتقال 60 ميليون مترمكعب آب از سد طالقان به منظور تأمين آب شرب 14 شهر و 194 روستا اعتبار 630 ميليارد تومان نياز بوده كه تفاهم‌نامه‌اي در اين راستا منعقد شده است.

وي اضافه كرد: خط انتقال طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوين برابر 64.5 كيلومتر و خط فرعي آن 326 كيلومتر است كه ظرفيت 2 هزار و 840 ليتر بر ثانيه را به خود اختصاص مي‌دهد.

رئيس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوين يادآور شد: خط انتقال آب از سد طالقان به اين استان، چهار مخزن با ظرفيت 4 هزار متر مكعب و تصفيه‌خانه با دو مدول هر كدام با ظرفيت يك هزار و 500 ليتر بر ثانيه را شامل مي‌شود.

ياري گفت: انتقال آب از سد طالقان به استان قزوين با مشاركت بانك پاسارگاد به روش BOT و خريد تضميني آب از سوي دولت اجرا مي‌شود.

وي خاطر‌نشان كرد:‌ همچنين در حوزه گردشگري برنامه‌هاي مختلفي را پيش‌بيني كرده‌ايم تا بتوان از ظرفيت‌هاي مناسب و مهم استان قزوين به نحو مطلوبي استفاده كرد.

رئيس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوين تصريح كرد: از مهم‌ترين تفاهم‌نامه‌هاي امضا شده در استانداري قزوين با كميته امداد امام خميني مي‌توان به توزيع اعتبارات قرض‌الحسنه به ميزان 800 ميليارد ريال، اجراي 12 طرح خدمات كشاورزي، ساخت يك هزار واحد در شهرها و 200 واحد در روستاها براي مددجويان و ايجاد 800 هكتار فضاي گلخانه‌اي و بازارچه‌هاي محلي اشاره كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.