یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

خبر داغ:مراقب نفوذ آمريكايي‌ها در حوزه باشيم/ مهمترين دستاورد فتح لانه جاسوسي اسناد آن است

۶ بازديد

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حسن رحيم‌پور ازغدي در همايش «بررسي مباني استكبارستيزي از منظر قرآن و حديث» كه ظهر امروز در بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس رضوي برگزار شد، با بيان اينكه اصلي‌ترين محصول فتح لانه جاسوسي، اسناد آن است، گفت: يكي از آخرين گزارشاتي كه سفارت آمريكا براي واشنگتن در تاريخ 15 مهر 58 يعني يك ماه قبل از تسخير لانه جاسوسي فرستاده، مربوط به مشهد و حوزه و علماي اين شهر است.

وي افزود: در اين گزارش، روحانيون به چند دسته تقسيم‌ شده‌اند. عده‌اي را به‌ عنوان آخوند نوگرا و مدرن كه دين را از سياست جدا مي‌دانند و برخي ديگر را به‌عنوان آخوندهاي سنتي معترض به خميني تقسيم مي‌كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه در اين گزارش مشهد به‌علت انزواي جغرافيايي از جريان‌هاي اصلي تاريخ ايران دور دانسته شده است، تصريح كرد: اين در حالي است كه روزهاي دي‌ماه سال 57 در مشهد جزو خونين‌ترين روزهاي مشهد است و در واقع 40 روز زودتر از انقلاب اتفاق افتاده و مشهد از كنترل حكومت خارج شد و اقتدار شاه در اين شهر شكست.

رحيم‌پور ازغدي خاطرنشان كرد: در اين اسناد مشخص مي‌شود كه يكي از خانواده روحانيون كه يك ليبرال سرشناسي بوده است و برخي از آخوندهاي مشهد با شاه حركت مي‌كردند و با امام مخالف بودند حتي برخي از آن‌ها مي‌گفتند امام خميني از زير درخت سيب در پاريس حكم مي‌داده است و خودش هيچ اقدامي نداشته است يا مثلاً امام خميني تازه پيدايش شده است و يا اينكه سواد فقاهتي ندارد.

وي ادامه داد: روحانيت در ايران را بايد دسته‌بندي كرد مثلاً يك دسته روحانيوني بودند كه در زمان شاه از وي تبعيت مي‌كردند و با او همكاري داشتند و حقوق هم مي‌گرفتند و امام به آن‌ها آخوندهاي درباري مي‌گفت، آمريكايي‌ها معتقد بودند از اين افراد نمي‌شود بهره برد چراكه يا خلع لباس و يا مثل نوغاني در مشهد و حجازي در تهران متواري شدند.

اين محقق و پژوهشگر فلسفه و تاريخ اسلام تأكيد كرد: اين گزارش دسته ديگر روحانيون را روحانيوني مي‌داند كه در مقابل آمريكا سرسخت و جزو دستياران امام خميني بودند و بايد مراقب اين آخوندهاي افراطي بود چراكه معتقدند آمريكا به‌دنبال يك جمهوري اسلامي ميانه‌رو و ليبرال مذهبي است.

ازغدي خاطرنشان كرد: دسته ديگر ولايتي‌هاي بي‌دين هستند كه خود را خاص اهل‌بيت(ع) مي‌دانند و آخوندهاي ديگر را رد مي‌كنند، اينان با شاه تقيه مي‌كردند و با امام خميني حتي تقيه هم نمي‌كردند و شوراي انقلاب، وزارت نفت، استانداري آذربايجان غربي، علما و رهبران سياسي ازاين‌گونه آدم‌ها داشتند كه همگي با سيا در ارتباط بودند.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون هم كساني مانند آن‌ها وجود دارند، گفت: اكنون كساني هستند كه در دهه شصت جلوي ليبرال‌هاي مذهبي مي‌ايستادند و اكنون خود دقيقاً همان حرف‌ها را مي‌زنند و هم‌اكنون هم تمامي توطئه‌هايي كه در ايران و خارج از ايران عملياتي مي‌شوند دست استكبار و آمريكا را در خود دارد چراكه ذات آمريكا امپرياليستي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: در اين گزارش دسته ديگري از روحانيون تازه به دوران رسيده را مشخص كرده كه پس از انقلاب به نان و نوا رسيدند و به‌عنوان ملاهاي تازه به دوران رسيده ياد مي‌شوند و آمريكا براي آن‌ها پروژه‌هاي فساد مالي و جنسي را برنامه‌ريزي كرده است.

رحيم‌پور افزود: در اين گزارش آمده است «يكي از خطراتي كه بايد مراقب آن باشيم، ارتباط مساجد با امام خميني است كه بايد قطع شود و اگر ايران ازنظر ما مهم است بايد صبر كنيم و با سازمان‌هاي مجاهدين خلق از ملي‌گرا تا كمونيست به مذاكره بپردازيم.»

وي تصريح كرد: اين گزارش دسته ديگري از روحانيون را، روحانيون ميانه‌رو، عاقل و سازش‌كار مي‌بيند كه آمريكايي‌ها توانسته‌اند با برخي از آن‌ها ملاقات كنند.

اين محقق و پژوهشگر تاريخ و فلسفه خاطرنشان كرد: در اين‌ بين برخي از روحانيون وجود داشتند كه تا قبل از سال 42 با امام بودند و پس از تبعيد امام با نظام همكاري داشتند.

ازغدي با اشاره به اينكه اين اسناد مربوط به 37 سال پيش است، گفت: باو جود اينكه اين اسناد متعلق به 37 سال پيش است اكنون سؤال اينجاست كه آيا در اين سال‌ها با گسترش ابزار و امكانات سياسي، نفوذ در حوزه وجود ندارد؟

وي با اشاره به وصيت‌نامه امام گفت: امام نيز در وصيت‌نامه خود مطرح كرده بودند كه مراقب باشيم كه آمريكا در حوزه نفوذ پيدا نكند و كسي را در داخل حوزه نفوذ ندهد كه بعد از 40 سال سكوت، نظر واقعي خود را بروز دهد و با يك نظر و چند فتوا جامعه شيعه را متشنج كند.


خبر تصادفي:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس كشور باز شده و دوباره اين مكان ها دانش آموزان و دانشجويان زيادي رفت آمد ميكنند و به كسب علم و دانش ميپردازند.تعداد زياد دانشكاه هاي كشور باعث شده كه انگيزه براي ادامه تحصيل دانشجويان بسيار كم شود و اين نا اميدي از آينده شغلي ميل و رغبت دانشجويان را از بين برده است.از طرفي كمبود امكانات در بسياري از دانشگاه هاي كشور به چشم ميخورد.امكانات مدارس كشور نيز بسيار كم است و بايد با نگراني زياد به اين وضعيت بد كشور رسيدگي شود تا باعث كاهش دانشجو محصل در سال هاي بعد نشود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.