یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

تيتر خبر جديد:100 درصد نوآموزان منطقه شاوور شناسايي و ثبت نام شدند

۳ بازديد

شرح خبر:

سيد جلال نژاد فاضل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش با اشاره به نشست اخير بررسي مشكلات آموزش و پرورش شاوور با استاندار خوزستان اظهار كرد: بخش شاوور به دليل گستردگي و پراكندي روستاها داراي مشكلاتي است كه در نشست با استاندار اين مشكلات بررسي و دستورات لازم براي برطرف كردن آنها صادر شد.

وي ادامه داد: بخش شاوور در حوزه‌هاي مختلفي همچون سرويس اياب ذهاب دانش‌آموزان دختر مناطق روستايي، دختران بازمانده از تحصيل، نوسازي و بازسازي مدارس فرسوده و كانتينري، بدهي مدارس به دستگاه‌هاي خدمات رسان همچون آب و برق و همچنين كمبود زيرساخت‌هاي آموزشي با مشكل مواجه است.

مدير آموزش و پرورش شاوور تصريح كرد: در اين نشست دستورات لازم را در زمينه‌هاي مختلف جهت پيگيري و رفع مشكلات آموزش و پرورش منطقه ي شاوور صادر شد.

نژاد فاضل با اشاره به مصوبات اين نشست، تشريح كرد: پرداخت يك ميليارد ريال جهت تعميرات مدارس، ساخت يك دبستان استثنايي در بخش شاوور، فراهم‌سازي تجهيزاتي معادل 30 كامپيوتر، 5 آبسردكن، 3 چاپگر و دو دستگاه كپي از جمله مصوبات اين نشست بود.

وي با بيان اينكه كارخانجات منطقه شاوور ماهيانه 50 ميليون ريال براي اياب و ذهاب دانش‌آموزان دختر واريز خواهند كرد، ادامه داد: در اين نشست همچنين مقرر شد كه موانع احداث سالن اجلاس اداره آموزش و پرورش شاوور با مساعدت فرماندار شوش برطرف شود

*100درصد نوآموزان منطقه شناسايي و ثبت نام شدند

مدير آموزش و پرورش شاوور با بيان اينكه بيش از 80 درصد دانش‌آموزان اين بخش در 120 مدرسه روستايي تحصيل مي‌كنند، اظهار كرد: شاوور با 90 هزار نفر جمعيت داراي 14 هزار دانش‌آموز در قالب 194 آموزشگاه است.

نژاد فاضل ادامه داد: در بخش پيش‌دبستاني با توجه به نياز ويژه منطقه و دو زبانه بودن دانش‌آموزان، 100 درصد نوآموزان منطقه شناسايي و ثبت‌نام شدند.

وي افزود: در بخش امتحانات نهايي سال سوم دبيرستان نيز منطقه آموزشي شاوور با جهش 28 پله‌اي نسبت به سال قبل در رتبه پنج استان قرار گرفت و 2.45 نمره هم ارتقاي ميانگين نمرات نهايي داشتيم.

*ضرورت پرداخت مزاياي حق‌مرزي

اين مقام مسؤول با اشاره به ضرورت پرداخت حق‌مرزي در افزايش رغبت معلمان در بخش شاوور افزود: مناطقي از استان مثل غرب كرخه از پرداخت حق مرزي برخوردار هستند اما بخش شاوور تحت پوشش اين مزايا نيست؛ با توجه به پراكندگي و موقعيت جغرافيايي منطقه شاوور، پرداخت حق‌مرزي مي‌تواند باعث ترغيب همكاران شود.

نژاد فاضل در ادامه به مهمترين برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش شاوور براي ادامه پيشرفت اين منطقه آموزشي در سطح استان اشاره كرد و توضيح داد:  تشكيل ستاد نخبگان، قطب بندي مدارس، برگزاري كلاس‌هاي فوق برنامه، كلاس‌هاي مشاوره كنكور، تهيه كتب كمك آموزشي، برگزاري كنكورهاي آزمايشي، برگزاري جلسات تخصصي ويژه امتحانات نهايي و كنكور از جمله برنامه‌هاي اين اداره در سال جاري است.

وي عامل موفقيت آموزش و پرورش شاوور در سال گذشته را سازماندهي دقيق عنوان كرد و افزود: هيچ دستاوردي بدون فكر و خلاقيت محقق نمي‌شود؛ براي هر اقدامي بايد برنامه داشت.

مدير آموزش و پرورش شاوور در پايان به برنامه‌هاي رفاهي آموزش و پرورش شاوور براي معلمان و دبيران اين منطقه آموزشي نيز اشاره كرد و افزود: از جمله برنامه‌هاي اين اداره در اين ارتباط مي‌توان به قرارداد با رستوران براي خدمات‌رساني و تخفيف 20 درصدي، تشكيل ستاد تسهيل ازدواج فرهنگيان، تهيه كارت اعتباري خريد از فروشگاه با شرايط ويژه و همچنين سفر زيارتي با شرايط مناسب و به‌صورت اقساطي اشاره كرد.


خبر تصادفي:
خبر هاي بروز دنيا براي تمامي سنين در اين سايت موجود است.شما بازديدكنندگان محترم ميتوانيد روزانه خبر هاي زياد و مهم را در اين سايت بخوانيد و از اخبار روز دنيا با خبر شويد.كافي است فقط در اين وب سايت گردش كنيد و در تمامي موارد اين وب سايت جستجوي لازم را انجام دهيد.خبر هاي سياسي در اين سايت شامل خبر هاي دولت يازدهم و عملكرد آن ها در اين دوره است كه بايد بررسي هاي دقيقي در اين زمينه انجام شود.عملكرد اين دولت مثبت بوده و در بخش برجام كار هاي زيادي انجام شده كه شايسته تقدير و تشكر است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.