یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

اخبار جديد را بخوانيد :رهبر انقلاب وضعيت اجتماعي كنوني را غيرقابل قبول دانستند/ بايد بر مبناي مكتب امام دوباره نظام‌سازي شود/ همه را در انتخابات به وحدت و شايسته‌گزيني توصيه مي‌كنيم

۶ بازديد

شرح خبر:


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس، عليرضا زاكاني دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در چهارمين مجمع عمومي جمعيت رهپويان كه صبح امروز جمعه 21 آبان ماه در محل اين جمعيت و با حضور دبيران كل احزاب اصولگرا برگزار شد، اظهار داشت: جمعيت رهپويان بيش از 7 سال است كه در عرصه سياسي و اجتماعي كشور فعاليت مي‌كند و خيرات و بركات بسياري براي جبهه انقلاب داشته است و اساس شكل‌گيري آن به ايجاد زمينه مشاركت و حضور نيروهاي انقلابي در عرصه سياسي كشور بازمي‌گردد.

زاكاني با اشاره به امكانات محدود در اين زمينه ادامه داد: اين جمعيت با اخلاص نيروهاي خود و تدبير و عمل به‌هنگام توانست بين ساير احزاب و گروه‌ها نقش‌آفرين باشد و جبهه‌اي تشكيل دهد كه ظرفيت‌هاي انقلاب را در انتخابات برعهده بگيرد.

دبيركل جمعيت رهپويان ادامه داد: اين تشكل توانست شرايطي را فراهم كند كه حاصل آن بين احزاب و گروه‌ها نقش‌آفرين بوده و تلاش آن كمك در مسير رشد و سامان‌يافتگي و تكامل انقلاب است.

وي با تاكيد براينكه همان شتاب گذشته براي پيمودن اين مسير دنبال مي‌شود، به حساسيت‌هاي شرايط كشور و لزوم ارتقا و رشد در اين فضا اشاره كرد و افزود: امروز مجموعه انقلاب اسلامي شرايط خاصي دارد و از اين رو رهبر انقلاب فراخوان بزرگي را براي بسيج ظرفيت‌هاي موجود اعلام كرده‌اند.

زاكاني با اشاره به تهديدات انقلاب اسلامي از يك سو و نياز موجود آن از سوي ديگر اين مسئله را عامل اين مطالبه رهبري برشمرد و تصريح كرد: رهبر انقلاب در ديدار فرماندهان سپاه فرمودند كه آينده از امروز بهتر است و من نگران نيستم.

دبيركل جمعيت رهپويان با اشاره به مراحل پنجگانه نظام‌سازي در انقلاب اسلامي و توقف در مرحله دوم يعني دولت اسلامي خاطرنشان كرد: ما در مسير دولت اسلامي حركت مي‌كنيم كه اين مسير در راه شكل‌گيري جامعه اسلامي است كه در نهايت به تمدن اسلامي منجر مي‌شود اما اين توقف باعث آسيب‌پذيري ما شده است؛ رهبري پيش از اين گفتند كه ما امروز در آستانه دولت اسلامي هستيم و جامعه اسلامي بايد ساخته شده بر محور تقوا و پيشرفت مادي و معنوي باشد تا بتوانيم تمدن اسلامي را رقم بزنيم.

وي با بيان اينكه ما هنوز آن دولت اسلامي را هم تشكيل نداده‌ايم به رسالت سنگين نسل امروز و لزوم تشكيل دولت و جامعه اسلامي پرداخت و ادامه داد: تهديدات متعددي عليه انقلاب اسلامي شكل گرفته است كه البته دشمن خوارتر و كوچك‌تر از آن است كه عليه ما اقدامي كند اما ما به اين آمادگي نياز داريم تا دشمن اين خيال خام را هم از ذهن خود بيرون كند.

زاكاني در ادامه به ان انتخابات آمريكا اشاره كرد و گفت: شرايط نظام سلطه و اريكه قدرت در آمريكا معلوم است و مناظره‌هاي ترامپ و كلينتون مايه وهن جامعه بشري است؛ اين مناظره‌ها در كشوري برگزار شد كه مدعي آقايي جهان است كه بوي تعفن آن كل جهان را برداشته است؛ مردم آمريكا نشان دادند دنبال كسي هستند كه اين وضعيت را برهم بزند و اين ارمغان ليبرال سرمايه‌داري است.

دبيركل جمعيت رهپويان منطقه غرب آسيا را منطقه متلاطم و پرآشوب دانست كه تهديدات متعددي انقلاب اسلامي را تهديد مي‌كند و بر همين اساس افزود: در داخل كشور نيز ما شاهد فشار اقتصادي و بحران‌هاي اجتماعي هستيم كه به دليل شرايط سخت و ويژه ماه‌هاي اخير، رهبر انقلاب ساعت‌ها براي مرور شرايط اجتماعي وقت گذاشته و‌ آن را غيرقابل قبول عنوان كردند؛ البته در كنار اين شرايط فضاي فرهنگي و چندپارگي سياسي نيز مردم را تحت فشار قرار داده است.

وي تاكيد كرد: مسئله فساد به عنوان يك نمونه سيل رشد خود را  طوري طي كرده است كه به يك جريان سيستمي و پيوسته تبديل شده و اين مسير را ادامه مي‌دهد تا در مرحله مقاومت جامعه را بشكند و اين را از طريق ايجاد فرهنگ قارون‌صفتي دنبال مي‌كند تا مردم يا فخر بفروشند و يا حسرت بخورند و فساد چيز بدي نباشد.

وي با بيان اينكه در قضيه فيش‌هاي نجومي نشان داده شد كه اين اتفاق نيفتاده و مردم در مقابل فساد حساس هستند، تصريح كرد: درواقع اين مسئله حكايت از اين داشت كه فساد نتوانسته مقاومت را در جامعه بشكند و هنوز مسئولاني هستند كه در قبال فساد حساسيت دارند و ايستادگي مي‌كنند.

زاكاني بر همين اساس ادامه داد: ما نيازمند يك تحول گسترده هستيم و اگر دير بجنبيم كار از كار مي‌گذرد.

نماينده سابق مجلس در ادامه ضمن جريان‌شناسي الگوي توسعه غربي پيش از انقلاب ادامه داد: ما پس از دوران دفاع مقدس دچار قهقرا شديم و آقاي هاشمي با الگوي اقتصاد آزاد و خاتمي با الگوي توسعه سياسي فرهنگي غربي يك ريل‌گذاري جديدي را ايجاد كردند و اين نگاه تا به امروز به جامعه آسيب زده است.

وي با تاكيد براينكه اين خيال خامي است كه فكر كنيم الگوي غربي مي‌تواند مشكلات اساسي كشور را حل كند در حالي كه هيچ سنخيتي با الگوي ايراني و اسلامي ندارد، افزود: ما بايد به مكتب امام بازگرديم و جامعه را براساس منظومه فكري امام و رهبر انقلاب بسازيم.

زاكاني به لزوم جبهه‌سازي و ساماندهي ظرفيت‌ها در مسير تكامل انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: ما بايد به دنبال تكثير باشيم و اين خالص‌سازي بايد در جبهه انقلاب صورت گيرد چراكه عناصر غيرانقلابي پشتيباني دشمن را دارند و هدف آنها مقابله با انقلاب اسلامي براي ريشه‌كني انقلاب يا حداقل راكد كردن آن است.

دبيركل جمعيت رهپويان با تاكيد براينكه هسته سخت انقلاب اسلامي بايد متشكل از خالصيني باشد كه به رسالت تاريخي خود باور دارند، افزود: ما براي شكل‌گيري اين جبهه بايد حداقل 14 گام را برداريم كه گام اول اين است كه عناصر موثر در جبهه انقلاب و كساني كه نفوذ اجتماعي دارند بايد به يك هم‌داستاني در برابر شرايط امروز برسند.

وي با بيان اينكه اگر ما اين گام را برنداريم ظرفيت‌هاي موجود دچار تشتت مي‌شود يادآور شد: ما از زماني موفق خواهيم بود كه دعوت به اسلام و انقلاب اسلامي كنيم و خدمت‌گزار و نوكر مردم باشيم.

زاكاني با تاكيد براينكه ما در گام دوم وظيفه داريم كه تغيير را در جبهه انقلاب از خودمان شروع كنيم، اظهار داشت: شرايط موجود دستاورد عملكرد همين كساني است كه با زرنگي خودشان اين شرايط را ايجاد كردند و مسئوليت‌هاي جدي دارند اما مانند اپوزيسيون رفتار كرده و پاسخگوي مردم نيستند؛ عناصر دوم خردادي و كارگزاراني 27 سال است كه كشور را گرفتار كرده و عمده مشكلات اقتصادي ناشي از روش آنهاست اما خود را در حوزه مبارزه با فساد نشان مي‌دهد.

دبيركل جمعيت رهپيوان ادامه داد: ما در انتخابات گذشته وحدت كرده بوديم اما اين فكر را پيش رو نداشتيم و كسي حاضر نبود سينه‌چاكي كند و همانطور كه عده‌اي با زيركي گفتند افراد اين ليست وضع موجود را رقم زده و امروز هم خودشان هم مدافع همين وضع موجود هستند.

وي با بيان اينكه ما در گام پنجم نيازمند ساماندهي گسترده اجتماعي و نهضت روشنگري هستيم، دوره فعلي را دوره جهاد اكبر و بصيرت عنوان كرد و گفت: گام ششم نيازمند حضور صحيح در فضاي مجازي است و ما بايد اين زيست‌بوم جديد را دريابيم چراكه رقباي ما در آ»جا توليد فكر و عمليات مي‌كنند اما ما دچار غفلت هستيم.

زاكاني با بيان اينكه ما هنوز از ذخاير اول انقلاب استفاده مي‌كنيم وظرفيت جديدي براي افزايش سرمايه اجتماعي صورت نگرفته است، افزود: ما نيازمند خلق سرمايه‌هاي جدي اجتماعي هستيم كه با نهضت خدمت‌گزاري و نوكري مردم ايجاد مي‌شود و اين مسائل ناظر به انتخابات نيست بلكه ناظر به تكامل انقلاب اسلامي است.

دبيركل جمعيت رهپويان در تبيين گام هشتم به لزوم ايجاد دوقطبي خوب پرداخت و گفت: دوقطبي ممدوح دو قطبي است كه يك طرف آن شاه و مفاسدش و طرف ديگر مردم و انقلاب اسلامي قرار داشتند و دو قطبي و مذموم دوقطبي است كه مردم مانند فتنه 88 در مقابل مردم قرار بگيرند.

وي تاكيد كرد: جامعه ما امروز از تبعيض، فساد، پارتي‌بازي و بي‌توجهي به افراد مظلوم رنج مي‌برد لذا بايد اين عناصر را در يك سمت و مردم را مقابل آنها قرار داد و اين دوقطبي را تشديد كرد.

زاكاني در ادامه با بيان اينكه هر كس مي‌خواهد رئيس‌جمهور شود بايد حقوق خود را هم‌طراز معلمان قرار دهد، گفت: در قضيه جنايت فيش‌هاي نجومي رهبري اين دوقطبي ممدوح را ايجاد كرده‌اند و به مسئولان فرمان دادند كه در ملاءعام با خاطيان برخورد شود.

دبيركل جمعيت رهپويان به موضوع توزيع يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: اين اشكال به دولت وارد است كه چرا امكانات را يكسان به مردم توزيع مي‌كند، اين خلاف عدالت است كه همه اقشار جامعه از مبلغ يكساني برخوردار شوند و زماني كه مي‌گوييم چرا اين كار را اصلاح نمي‌كنيد مي‌گويند ممكن است راي ما بريزد.

وي در تشريح گام نهم به لزوم ايجاد جنبش‌هاي اجتماعي- اصلاحي پرداخت و گفت: امروز اعتياد در جامعه ما مايه وهن است اما يك عده براي خود سياست‌گذاري اقتصادي انجام مي‌دهند و توجه‌شان فقط به غارت كردن خودشان است و برخي مسئولان طبقه‌اي از اشرافيت را تشكيل داده‌اند كه بسيار عجيب است.

وي با بيان اينكه ما در گام دهم نيازمند تشكيل يك هويت جديد هستيم، يادآور شد: در ‌آستانه 38 سالگي انقلاب اسلامي قرار داريم اما بايد در دوگانه چپ و راست باشيم در حالي كه اين همه استاد حوزه و دانشگاه و افراد موثر در دستگاه‌هاي مختلف قرار دارند كه دلداده انقلاب اسلامي هستند و مي‌خواهند برمبناي اصول و نه زد و بندهاي جناحي وحدت كنند. بنابراين ما نيازمند كادر هستيم كه با همه و جود اين انقلاب را قبول داشته باشد اما يك عده اجازه نمي‌دهند كه اين افراد در جامعه شناخته شوند.

زاكاني با اشاره به جلسه اخير رهبر معظم انقلاب با مسئولان فرهنگي و توصيه‌هاي ايشان به آنها تشريح گام سيزدهم يعني دقت در ورود به رقابت اشاره كرد و گفت: ما نبايد نگاه‌مان به پاي صندوق راي باشد هرچند انتخابات شب قدر است اما ما در انتخابات رياست جمهوري به وحدت و شايسته‌گزيني توصيه مي‌كنيم.

دبيركل جمعيت رهپويان افزود: در انتخابات رياست جمهوري  ما جبهه انقلاب را به وحدت در مسير رسيدن به نامزد واحد و يك حضور خالصانه براي خدمت به مردم توصيه مي‌كنيم و بنابراين در گام چهاردهم ما بايد به دوران پس از انتخابات كه اصل كار همان جا است توجه كنيم.


خبر تصادفي:
ادعاي يك موسسه تحقيقاتي در لس آجلس واقع در كشور آمريكا گوياي اين است كه راننندگان اتومبيلهاي بنز و bmw بيشتر از ساير رانندگان در معرض سرطان چشم قرار دارند. اين موسسه تحقيقات خود را روي 29 اتومبيل و از 15 شركت توليد اتومبيل معتبر دنيا انجام داد و مشخص شد شيشه هاي كناري اتومبيل هاي مذكور نسبت كمتري از اشعه ماوراي بنفش را جذب مي كند. اين در حالي است كه شيشه كناري خودروهاي لكسوس بهترين عملكرد را داشته است. البته ناگفته نماند اين بررسي ها در خودروهاي مدرن و معتبر دنيا انجام شده و در ديگر خودروسازي ها به آن اهميت خاصي داده نمي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.