یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

اين خبر را بخوانيد:هيچ بخشي به انداز مسكن نمي‎تواند ركود را برطرف كند

۵ بازديد

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، حسن صادقلو عصر امروز در دوازدهمين جلسه شوراي گفت‌و‎گوي دولت و بخش خصوصي اظهار كرد: جلسات با بخش خصوصي بايد يك‌سري نتايج ميداني داشته باشد و نياز است كه به پيگيري‎هاي نكات مطرح شده توجه شود.

وي تصريح كرد: وظايف دستگاه‎هاي اجرايي استان براي بهبود شرايط ساختمان نياز است كه استخراج شود و خيلي از اختلاف‎ها را مي‎توان با يك جلسه صميمانه و طرح موضوع بين بخش دولتي و خصوصي در راستاي رفع موانع حل كنيم.

استاندار گلستان ادامه داد: عرصه مسكن بسيار مهم است و در رفع ركود مي‎توان نقش مهمي داشته باشد و هيچ بخشي به اندازه مسكن نمي‎تواند ركود در كشور برطرف كند.

بايد بينديشيم چه بخشي از هزينه را مي‎توانيم كاهش دهيم

صادقلو ابراز داشت: برخي از ظرفيت‎ها در تصميمات در اختيارات كار‌گروه تسهيل و رفع موانع است و بايد اين معضلات را مثل صنعت در كار‌گروه رفع موانع توليد بررسي كنيم و مصوباتي براي آنها داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: در قانون پيش‎فروش اگر اصلاح قوانين نياز است يا با نشست با نمايندگان و يا طي نامه‎اي مي‎تواند اقدام شود شايد نگاه سازندگان اين باشد اين قانون با روح خريدار نوشته شده باشد و اين مشكلات را به‌وجود آورده است.

استاندار گلستان خاطرنشان كرد: هر آنچه در اتاق فكرها و شوراي گفت‎گو و اصلاح قانون به نفع توليد و رفع ركود باشد و با نگاه دو طرفانه خريدار و فرشندگان در نظر گرفته شده باشد بايد دنبال كنيم.

صادقلو با بيان اينكه برخي اصلاح مسائل در خصوص شيوه‎نامه‎ها مطرح شده گفت: شايد برخي اختيارات در اين شيوه‎نامه‎ها در وزارتخانه‌ها باشد و بايد به‌عنوان تفويض و يا اصلاح مورد نظر قرار بگيرد.

وي به موضوع هزينه‎بر بودن توليد مسكن اشاره كرد و گفت: توليد‌كنندگان به‌دنبال كاهش هزينه‎هاي توليدات هستند و برخي هزينه‎هايي كه بر توليد حاكم است از هزينه‎هاي دولت است كه به دوش توليد كنندگان گذاشته و شايد دولت نيز به برخي هزينه‎ها ناگزير باشد.

استاندار گلستان تاكيد كرد: در استان گلستان بايد بينديشيم چه بخشي از هزينه را مي‎توانيم كاهش دهيم و اگر در كاهش هزينه‎هاي مسكن موفق باشيم سود آن را مردم مي‎برند.

صادقلو با بيان اينكه بايد كاهش هزينه‎هاي توليد ساختمان اتفاق بيفتد، افزود: در شهرداري‎ها بايد درآمد پايدار تنها با زمين و مسكن محقق نشود تا مسكن‎سازان ضربه‎اي  متحمل نشوند.

وي يادآور شد: از نظر درآمدي كاهش 700 هزار متر ساخت و ساز طي سال‌هاي گذشته به 80 هزار متر مربع در گرگان يك زلزله است و اين به خاطره اين است كه نگاه چند‌بعدي به حوزه توسعه و درآمد‌پايدار فكر نكرده‌ايم.


خبر تصادفي:
پيشرفت تكنولوژي در ايران بسيار زياد شده است.ايران همگام با بازارهاي جهاني در رابطه با تكنولوژي پيش رفته و مردم ايران از تمامي امكانات جديد دنيا استفاده ميكنند.امروزه اينترنت در ايران به صورت قابل ملاحظه اي بهتر شده و كاربران ايراني نسبت به قبل اينترنت پرسرعت تري در اختيار دارند.قيمت اينترنت نيز بسيار كاهش يافته و اين باعث شده تمامي قشر هاي جامعه بتوانند از اينترنت مناسب استفاده كنند و به دنياي مجازي وصل باشند.شركت هاي زيادي نيز براي ارائه خدمات اينترنت در ايران وجود دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.